Kaliski wydział Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu zaprasza na studia w specjalnościach "komunikacja medialna i dziennikarstwo" oraz "reklama i kreowanie wizerunku". Absolwenci pracują w prasie, radiu i telewizji, w portalach informacyjnych, w biurach rzeczników instytucji państwowych, samorządowych i firm prywatnych. Znajdziesz ich także w agencjach reklamowych, działach marketingu i PR oraz w domach mediowych.

 Dziennikarz, copywriter, PR-owiec, marketingowiec - UAM zaprasza na studia do WielkopolskiWydział Pedagogiczno-Artystyczny w Kaliszu poznańskiego Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza od kilku lat rozwija program studiów związanych z pracą absolwentów w mediach, agencjach reklamowych oraz instytucjach publicznych jako specjaliści ds. wizerunku. Można wybrać dwie ścieżki edukacyjne - "komunikacja medialna i dziennikarstwo" oraz "reklama i kreowanie wizerunku".

Reklama i kreowanie wizerunku

- Jestem żywym zaprzeczeniem stereotypu, że ścieżka kariery w wielkich, międzynarodowych agencjach reklamowych prowadzi wyłącznie przez wielkie ośrodki akademickie - uśmiecha się Karolina Kałużna, absolwentka Wydziału UAM w Kaliszu. Niedawno awansowała ze stanowiska Senior Copywriter na Associate Creative Director w VML Poland, polskim oddziale sieciowej agencji e-marketingowej. To firma rodem z Kansas, która ma kilka oddziałów w Stanach Zjednoczonych oraz w Afryce Południowej, Australii, Brazylii, Chinach, Indiach, Indonezji, Japonii, Kolumbii, Singapurze, Wielkiej Brytanii i Włoszech. - Jestem pewna, że jeśli ktoś, tak jak ja, studiuje pod okiem prawdziwych fachowców, to znajdzie pracę zgodną z wykształceniem. Dobrze płatną i dającą wiele satysfakcji - uważa dyrektor Kałużna.

- Często słyszałem od wielu przedstawicieli firm reklamowych oraz dużych korporacji, że na stanowiska kreatywne chętnie zatrudniają absolwentów studiów o profilu humanistycznym - mówi prof. UAM dr hab. Piotr Łuszczykiewicz z Wydziału UAM w Kaliszu. - Wykształcenie uniwersyteckie daje naszym studentom szerokie horyzonty, co pomaga w budowaniu komunikacji oderwanej od schematów. Wyposażamy ich dodatkowo w fachową wiedzę z różnych obszarów komunikacji społecznej (od interpersonalnej po medialną) czy też marketingu oraz PR-u, i to otwiera im nowe możliwości kariery zawodowej - dodaje prof. Łuszczykiewicz. Dlatego absolwenci studiów na Wydziale UAM w Kaliszu znajdują pracę w agencjach reklamowych, działach marketingu, firmach eventowych, działach komunikacji wewnętrznej. Czasami trafiają do segmentu sprzedażowego, gdzie łatwo adaptują się jako przedstawiciele handlowi - zwłaszcza w sektorze biznes-2-biznes.
 
Wiedza specjalistyczna zdobywana podczas studiów dotyczy nie tylko podstaw marketingu, ale i planowania strategicznego w tym obszarze. Studenci poznają odpowiednie narzędzia marketingowe związane z kreowaniem wizerunku osób i firmy - takie jak public relations czy corporate identity. Uczą się przy tym różnych form perswazyjnego zastosowania języka i obrazu w mowie i piśmie w ramach zajęć z retoryki i erystyki. Dowiadują się, jak skonstruować nie tylko poprawny, ale i skuteczny tekst promocyjny przydatny podczas zajęć z copywritingu i creative writiningu. Uczą się specyfiki różnych typów mediów. Pracują "przed kamerą", tworzą teksty medialne, świadomie kształtują artykulację i emisję głosu. Uczą się także innych aktywności związanych z komunikacją interpersonalną.

Dziennikarstwo i kreowanie wizerunku

- Podczas studiów bardzo ceniłam sobie praktykę przed kamerami. W czasie zajęć realizowaliśmy mnóstwo form dziennikarskich - wywiady, newsy, komentarze - mówi Agnieszka Gierz, absolwentka Wydziału UAM w Kaliszu, jedna z najbardziej cenionych wielkopolskich młodych dziennikarek telewizyjnych. - Kiedy zaczęłam pracę w studiu, byłam tak pewna warsztatu, że łatwiej było mi opanować tremę - dodaje.

- Budując program studiów zdawaliśmy sobie sprawę, że rynek pracy dla dziennikarzy jest bardzo trudny i dynamiczny
- mówi prof. UAM dr hab. Piotr Łuszczykiewicz z Wydziału UAM w Kaliszu. - Dlatego postawiliśmy na maksymalne doskonalenie umiejętności dziennikarskich, ale i dostarczenie warsztatu do pracy jako specjalista ds. public relations. Dlatego też studia nie są masowe - przyjmowanych jest 25-30 kandydatów. To pomaga także w wysokiej skuteczności absolwentów w poszukiwaniu pracy "w zawodzie". Znajdziemy ich w redakcjach gazet i czasopism, rozgłośniach radiowych, ośrodkach telewizyjnych oraz biurach prasowych instytucji państwowych
.


W bloku zajęć teoretycznych studenci zapoznają się z gatunkami wypowiedzi dziennikarskiej. Nabywają praktyczną znajomością podstaw prawa prasowego i etyki dziennikarskiej . Poznają specyfikę języka stosowanego w poszczególnych rodzajach mediów - prasie, radiu, telewizji, mediach internetowych. Poznają kulturę funkcjonowania w przestrzeni medialnej. Podczas zajęć praktycznych tworzą teksty medialne różnych typów, ćwiczą zachowanie się „przed kamerą", kształtują emisję głosu. Studenci poznają także teoretyczne i praktyczne zagadnienia kreowania wizerunku osób, firm, produktów oraz poznają tajniki negocjacji i mediacji.

Pokrewne programy studiów

Na Wydziale UAM w Kaliszu można także studiować inne, pokrewne obszary wiedzy i umiejętności.
  • Studia "komunikacja medialna ze sztuką wizualną" przygotowują przede wszystkim do pracy w różnych obszarach rynku mediów i sztuki. Zyskują przygotowanie do pracy na takich stanowiskach, jak: marszand, menedżer kultury, organizator festiwali, konkursów, wystaw, pracownik teatru, kina, salonu muzealnego i wystawienniczego, domu aukcyjnego, centrum kultury, pracownik agencji reklamowej.
  • Studia "europejska komunikacja kulturowa" to z kolei przygotowanie do międzynarodowej aktywności w dziedzin życia kulturalnego. Studenci przygotowywani są do podjęcia pracy m. in. w: placówkach państwowych, jednostkach samorządowych, ośrodkach kultury, instytucjach doradczych i szkoleniowych. Zwłaszcza przy projektach unijnych, pozyskiwaniu grantów i współpracy transgraniczne

 

!-- Global site tag (gtag.js) - Google Analytics -->