Nauczyciele i wychowawcy pracujący z dziećmi i młodzieżą w zróżnicowanych placówkach edukacyjnych potrzebują profesjonalnych, a zatem skutecznych narzędzi oddziaływania wychowawczego. Jednym z nich jest coaching traktowany jako metoda rozwoju potencjału psychologicznego młodego człowieka i wsparcie w rozwiązywaniu jego złożonych problemów adaptacyjnych i rozwojowych.
Studia podyplomowe coaching w edukacji dostarczają pogłębionej wiedzy oraz praktycznych umiejętności wykorzystywania coachingu w pracy nauczyciela, wychowawcy, pedagoga i psychologa.
Adresaci studiów:
nauczyciele pracujący w szkołach podstawowych, średnich i policealnych;
pedagodzy i psychologowie szkolni;
pracownicy poradni psychologicznych i terapeutycznych;
wychowawcy w internatach, bursach, świetlicach socjoterapeutycznych, ośrodkach kuratorskich;
wychowawcy w młodzieżowych ośrodkach socjoterapii, młodzieżowych ośrodkach wychowawczych i innych placówkach o charakterze socjalizacyjnym i resocjalizacyjnym;
kuratorzy sądowi, pracownicy socjalni.
Program studiów:
podstawowe założenia coachingu;
zaawansowane warsztaty komunikacji interpersonalnej;
metodyka pracy wychowawczej z uczniem z niedostosowaniem społecznym i zaburzeniami w zachowaniu;
sesja superwizyjna;
techniki wywierania wpływu społecznego;
egzamin dyplomowy.
Rekrutacja:
Kandydaci zobligowani są do dostarczenia kompletu następujących dokumentów:
wypełnionego formularza zgłoszeniowego,
CV,
dowodu wpłaty wpisowego w wysokości 400 zł zaliczanego na poczet czesnego (na podstawie umowy o odpłatności za studia),
skanu/ksero dyplomu ukończenia szkoły wyższej oraz skan/ksero dowodu osobistego.
Studia trwają dwa semestry. Zajęcia odbywają się w trybie sobotnio-niedzielnym, dwa razy w miesiącu. Uczelnia zastrzega sobie prawo do niewielkich zmian w programie lub organizacji zjazdów. Uruchomienie kierunku jest uzależnione od liczby kandydatów. Harmonogram studiów przygotowany zostanie po zakończeniu procesu rekrutacji.