Site logo

Kierunek grafika reklamowa i multimedia w pytaniach i odpowiedziach

Myślisz o studiach w zakresie grafiki reklamowej i multimediów, ale zastanawiasz się, czy warto je wybrać, co można po nich robić, jak wygląda tok studiowania, jakie uczelnie je prowadzą? I najważniejsze: czy tak naprawdę to studia dla Ciebie, czy masz odpowiednie predyspozycje? Ten tekst odpowie na najważniejsze pytania o kierunku grafika reklamowa i multimedia.

O czym są studia na kierunku grafika reklamowa i multimedia?

Grafika reklamowa jest częścią grafiki użytkowej. W reklamie chodzi o to, aby za pomocą wartości estetycznych tworzyć perswazyjne przekazy, które skłaniają ludzi do określonych zachowań konsumenckich.

Współczesna grafika reklamowa bardzo mocno łączy się z różnymi formatami multimedialnymi takimi jak animacje, videoprodukcje, ruchome infografiki oraz wieloma innymi technikami, w tym Virtual Reality.

Gdzie można studiować grafikę reklamową i multimedia?

Zapoznaj się z ofertą uczelni, prowadzących te studia i dowiedz się więcej o studiach na kierunku grafika reklamowa i multimedia. Studia o grafice reklamowej i multimediach prowadzą uczelnie państwowe, ale i wiele wyższych szkół prywatnych. Sprawdź, gdzie możesz studiować kierunek grafika reklamowa i multimedia.

Czy grafika reklamowa i multimedia to kierunek dla mnie?

Jakie cechy charakteru mogą pomóc w studiowaniu grafiki reklamowej i multimediów i późniejszej pracy zawodowej? Do tych cech z pewnością należą:

  • dobry smak
  • zmysł artystyczny
  • talent
  • kreatywność
  • pomysłowość
  • determinacja

Jak wygląda studiowanie grafiki reklamowej i multimediów?

Jakie przedmioty można odnaleźć w planie zajęć na grafice reklamowej i multimediach? Choć są różnice między uczelniami, zwykle na studiach w zakresie grafiki reklamowej i multimediów można się spodziewać przedmiotów takich jak:

  • podstawy dtp
  • estetyka
  • typografia
  • animacja komputerowa
  • udźwiękowienie

Czego nauczę się na studiach w zakresie grafiki reklamowej i multimediów?

Oczywiście nie ma tu żadnych gwarancji, wiele zależy od Twoich predyspozycji i kierunku specjalizacji. Wielu absolwentów grafiki reklamowej i multimediów podkreśla jednak, że ich studia pozwoliły na zdobycie umiejętności takich jak:

  • wykonywanie grafik reklamowych
  • współpracowanie z drukarniami
  • koordynowanie działań z agencjami kreatywnymi
  • wykonywanie różnorodnych przekazów multimedialnych
  • kreowanie produktów zgodnie ze światem wartości klienta

Z czego pisać pracę dyplomową z grafiki reklamowej i multimediów?

Możliwości jest bardzo wiele, jako przykładowe tematy można wymienić następujące:

  • Projekt reklam sklepu muzycznego
  • Animacja reklamowa w technice rotoskopowej
  • Udźwiękowienie filmu animowanego dla dzieci
  • Logo dla firmy odzieżowej

Co po studiach w zakresie grafiki reklamowej i multimediów?

Absolwenci grafiki reklamowej i multimediów bardzo często wybierają:

  • pracę w agencjach reklamowych
  • zatrudnienie w agencjach eventowych
  • wykonywanie wolnego zawodu grafika
  • pracę w drukarniach
  • pracę dla wydawnictw

Szukasz studiów podyplomowych z grafiki reklamowej i multimediów?

Jeśli ukończyłeś już studia pierwszego stopnia lub magisterskie, warto zastanowić się nad możliwościami podjęcia studiów podyplomowych na kierunku grafika reklamowa i multimedia oraz innych studiach o biznesie i ekonomii!

Jakie są zarobki po grafice reklamowej i multimediach?

Ile zarabiają absolwenci studiów w zakresie grafiki reklamowej i multimediów?

Rynek pracy jest bardzo zmienny, wynagrodzenia kształtują się w zależności od zapotrzebowania na pracę w danym zawodzie. Aby dowiedzieć się, jaka jest aktualna sytuacja na rynku pracy, sprawdź nasz serwis Praca!

Co zamiast grafiki reklamowej i multimediów?

Grafika reklamowa i multimedia to jeden z kierunków studiów o biznesie i ekonomii. Sprawdź inne kierunki, które mogą Cię zainteresować.

Koniec artykułu. Może sprawdzisz inne treści?

Sprawdź inne artykuły, które mogą Cię zainteresować

Portal Studia.pl wykorzystuje pliki cookies w celu zapewnienia Ci pełnego dostępu do jego funkcjonalności i gromadzeniu danych analitycznych. View more
Akceptuję