Site logo

Studia na kierunku Ekonomia kultury

Studia na kierunku Ekonomia kultury łączą interdyscyplinarnie traktowane zagadnienia kultury i biznesu. Dzięki temu student zdobywa wiedzę, umiejętności i kompetencje w zakresie organizowania, finansowania i zarządzania działalnością w placówkach i instytucjach kulturalnych oraz zapoznaje się z przepisami prawnymi, procedurami, normami zachowania, sposobami prowadzenia dokumentacji, które powszechnie w nich obowiązują. Dzięki praktycznym elementom nauczania student uczy się, jak powinna być zorganizowana współpraca menadżera placówki kulturalnej z lokalnymi samorządami, regionalnymi mediami i instytucjami artystycznymi o zasięgu krajowym i międzynarodowym.

W trakcie studiów:

Przedmioty, z jakimi zetkniecie się podczas studiów na kierunku Menedżer kultury – Ekonomia kultury to:

  • Mechanizmy finansowania w kulturze
  • Unia Europejska wobec problemów kultury
  • Rynek medialny i przedsiębiorstwa medialne
  • Marketing w kulturze
  • Struktury kinematografii
  • Encyklopedia prawa i prawo gospodarcze
  • Prawo autorskie
  • Podstawy zarządzania
  • Zarządzanie projektami
  • Zarządzanie strategiczne
  • Zarządzanie kapitałem ludzkim
  • Zamówienia publiczne
  • Podstawy ekonomii i finansów
  • Ekonomia kultury i mediów
  • Technologia produkcji filmowej
  • Podstawy języka filmu
  • Film współczesny
  • Wprowadzenie do techniki i sztuki operatorskiej
  • Kreatywność i innowacyjność
  • Sztuka wystąpień publicznych z elementami retoryki
  • Sztuka negocjacji
  • Historia kultury i sztuki
  • Historia filmu polskiego
  • Antropologia kultury
  • Historia powszechna kina
  • Socjologia kultury
  • Kultura popularna

Po studiach:

Kierunek Ekonomia kultury powstał jako odpowiedź na rosnące w ostatnich latach zapotrzebowanie rynku pracy na menadżerów kultury, dyrektorów placówek kulturalnych, kierowników agencji artystycznych, biur organizacji imprez masowych, studiów produkcyjnych czy wytwórni filmowych, animatorów przedsięwzięć kulturalnych, kierowników produkcji filmowych i telewizyjnych, specjalistów marketingu w branży filmowej i telewizyjnej. Własnie tam absolwenci tego kierunku mogą znaleźć zatrudnienie.

Koniec artykułu. Może sprawdzisz inne treści?

Sprawdź inne artykuły, które mogą Cię zainteresować

Portal Studia.pl wykorzystuje pliki cookies w celu zapewnienia Ci pełnego dostępu do jego funkcjonalności i gromadzeniu danych analitycznych. View more
Akceptuję